Innerscapes, 10 Portraits of Los Angeles Poets

Innerscapes, 10 Portraits of Los Angeles Poets est un documentaire de 94 minutes, réalisé en vidéo 3/4" de 1986 à 1988 par Sophie Rachmuhl, actuellement Maîtresse de Conférences d'Etudes américaines à l'Université Bordeaux Montaigne. Il a été filmé par Willie Dawkins, chef opérateur et étudiant à UCLA (University of California, Los Angeles), et monté par Sophie Rachmuhl, étudiante normalienne, lauréate du prix Ritz-Hemingway-Tocqueville Award.

Le documentaire présente 10 portraits de poètes de Los Angeles représentatifs de la diversité de la scène poétique angelena au milieu des années 1980 : Wanda Coleman, Marisela Norte, Laurel Ann Bogen, Youthless (Rain Smith, Beck Hansen, Channing Hansen et Mario Acosta), Dr. Mongo, Lee Hickman, Dave Alvin, Jack Grapes, Kamau Daaood et La Loca.

Le documentaire est complémentaire du livre A Higher Form of Politics:The Rise of a Poetry Scene, Los Angeles, 1950-1990, écrit par Sophie Rachmuhl, traduit avec George Drury Smith et publié par Otis Books/Seismicity Editions et Beyond Baroque Foundation en 2015.

Innerscapes, 10 Portraits of Los Angeles Poets is a 94 minute 3/4" video documentary, directed from 1986 to 1988 by Sophie Rachmuhl, currently an Associate Professor of American Studies at Université Bordeaux Montaigne. It was filmed by Director of Photography Willie Dawkins, then a UCLA student, and edited by Sophie Rachmuhl, an exchange student at UCLA and student at Ecole Normale Supérieure (ENS). She received the Ritz-Hemingway-Tocqueville Award in 1986 to carry out this documentary research project in Los Angeles.

The 10 poets in the documentary are, in order of appearance: Wanda Coleman, Marisela Norte, Laurel Ann Bogen, Youthless (Rain Smith, Beck Hansen, Channing Hansen et Mario Acosta), Dr. Mongo, Lee Hickman, Dave Alvin, Jack Grapes, Kamau Daaood et La Loca.

Together, they represent the diverse mid-1980s Los Angeles poetry scene. The documentary is complementary with the book A Higher Form of Politics:The Rise of a Poetry Scene, Los Angeles, 1950-1990, written by Sophie Rachmuhl, translated with Beyond Baroque Foundation founder George Drury Smith, and published by Otis Books/Seismicity Editions et Beyond Baroque Foundation in 2015.