Numéro dirigé par Stéphanie Durrans et Sarah Dufaure (Université Bordeaux Montaigne), avec une introduction par Sirpa Salenius (University of Eastern Finland).
Illustration de Shane Gallagher, utilisée avec l'aimable permission de l'auteur.
Introduction: Giving the Child a Voice [Lire en ligne] [Télécharger le PDF]
Negotiating the Age Divide in British Teen and Young Adult Fiction from the 1970s to the Present [Résumé et texte intégral]
Shift or Dissolution? Fantasy Literature and the Emergence of "All-age" in Philip Pullman’s His Dark Materials [Résumé et texte intégral]
The Child in Gaiman’s Works: When the Symbol is the Thing [Résumé et texte intégral]
"Kings in Exile": Children’s Literature in Willa Cather’s Early Fiction [Résumé et texte intégral]
Marketing Modernism for Children; or How Joyce’s The Cat and the Devil and Woolf’s Nurse Lugton… Were Made into Picture Story Books in English, Italian, and French [Résumé et texte intégral]
T.S. Eliot’s Old Possum’s Book of Practical Cats: O.P.’s Tabby-Case of Modernist Tongue-in-Cheek [Résumé et texte intégral]
Crosscut Voices and Broken Ideals in "The Happy Prince" by Oscar Wilde [Résumé et texte intégral]
Questioning Ideologies: Erskine Caldwell’s Children’s Books [Résumé et texte intégral]
Remerciements
Les directrices de ce numéro tiennent à remercier le comité scientifique composé de Cyril Camus (CPGE / CAS, Toulouse-Jean Jaurès), Yves Davo (Université de Bordeaux), Magali Fleurot (Université Bordeaux Montaigne), Fabienne Gaspari (Université de Pau et des Pays de l’Adour), Virginie Iché (Université Paul Valéry-Montpellier 3), Nathalie Jaëck (Université Bordeaux Montaigne), Nicolas Labarre (Université Bordeaux Montaigne), Paule Lévy (Université de Versailles-St Quentin), Cécile Marshall (Université Bordeaux Montaigne), Nicole Ollier (Université Bordeaux Montaigne), Françoise Palleau-Papin (Université Paris 13), Marc Porée (Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3), Stéphanie Ravez (Université Bordeaux Montaigne), Cécile Roudeau (Université Paris Diderot), Arnaud Schmitt (Université de Bordeaux), Nathalie Vincent-Arnaud (Université de Toulouse-Jean Jaurès).